Aktualności

Aktualności z Portalu Developera

W tej sekcji znajdziesz aktualne informacje ogólnie związanie z programowaniem i pracą w PKO Banku Polskim w obszarach związanych z szeroko pojętym developmentem aplikacji.

Main image

Wydarzenia

  • PKO Bank Polski jest jednym z odbiorców technologii programu akceleracyjnego Huge Thing Startup Booster i zaprasza startupy do udziału w rekrutacji.
  • Bank poszukuje rozwiązań, które pozwolą jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów lub będą wspierały transformację cyfrową organizacji.
  • Autorzy najlepszych zgłoszeń, którzy zostaną zakwalifikowani do programu, mogą otrzymać grant w wysokości do 350 tys. zł na wdrożenie rozwiązania m.in. w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski zaprasza startupy z już działającym produktem lub usługą do rekrutacji do programu akceleracyjnego Huge Thing Startup Booster. Rekrutacja potrwa do 28 lipca 2024 roku, a jej szczegóły dostępne są na stronie internetowej operatora. Czytaj dalej...

Już 5 i 6 kwietnia zapraszamy na największe wydarzenie społeczności IT. Przed nami XV edycja konferencji, która odbędzie się w formule hybrydowej - online i onsite na PGE Narodowym w Warszawie.

Przed nami 2 dni prelekcji, wykładów, rozmów i wymiany doświadczeń. Zapraszamy na nasze bankowe stoiska (wirtualne i stacjonarne) na których w czasie wydarzenia możecie porozmawiać o realizowanych przez nas projektach, a także szerokich możliwościach pracy w banku i całej grupie kapitałowej. To świetna okazja do spotkania z rekruterami i ekspertami IT.

Zapraszamy na wystąpienia naszych bankowych prelegentów.

  • Data: 6.04.2024 - Jeremi Konopka, Dyrektor Departamentu Aplikacji Bankowości Elektronicznej „Od mainframe do chmury, czyli przeniesienie potężnego systemu do obsługi kart w jednym skoku.”
  • Data 6.04.2024 Piotr Helbich, Dyrektor Formacji Otwartej Bankowości i Kamil Sorokosz, Product Owner / Starszy programista „Trzy Wymiary Cyberbezpieczeństwa. Historia i doświadczenia z wprowadzania Security Shift Left w zespołach developerskich.”

Więcej o wydarzeniu dowiesz się na https://warszawskiedniinformatyki.pl/

Aktualne oferty pracy znajdziesz na www.pkobp.pl/kariera

Aktualności

  • W banku jeszcze lepiej działać będzie m.in. infolinia, aplikacja IKO i serwis internetowy iPKO.
  • PKO Bank Polski wspólnie z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym (OPI PIB) rozpoczął pracę nad innowacyjnymi modelami językowymi, które pomogą trafniej rozpoznawać intencje klientów.
  • Projekt otrzymał 9,2 mln zł dofinansowania ze środków publicznych.
  • To element rozwoju banku zgodnie ze strategią na lata 2025-2027 „Numer 1 i kropka”.

PKO Bank Polski, jako pionier w sektorze finansowym, startuje z kolejnym przełomowym projektem. Służy on opracowaniu inteligentnych metod przetwarzania oraz analizy danych. Unikalne systemy, które rozpoznają i przewidują potrzeby klientów, wykorzystają zaawansowane neuronowe modele języka polskiego, dostosowane specjalnie do specyfiki bankowej.Czytaj dalej...

  • Wciąż panuje zakupowa gorączka w Black Friday - w tym dniu dynamicznie rośnie liczba transakcji kartami i BLIKIEM.
  • W ciągu ostatnich 5 lat płatności kartami w sklepach stacjonarnych i internetowych zwiększyły się o 65 proc., a BLIKIEM wzrosły niemal trzykrotnie.
  • Tak wynika z analizy transakcji w Czarny Piątek kartami debetowymi i kredytowymi oraz BLIKIEM, które wykonali klienci PKO Banku Polskiego w latach 2019-2023.
  • Bezpieczeństwo przede wszystkim - w przedświątecznym zamieszaniu trzeba uważać na karty i telefon oraz na fałszywe sklepy internetowe czy pozorne „super promocje”.

Statystyki transakcji kartami i BLIKIEM pokazują, że moda na zakupy w Black Friday nie przemija. Taki jest główny wniosek z analizy transakcji, które zrobili tego dnia klienci PKO Banku Polskiego kartami debetowymi, kredytowymi oraz BLIKIEM w poprzednich 5 latach. Od 2019 do 2023 r. liczba transakcji kartami w Czarny Piątek wzrosła o 65 proc. - do ponad 3,3 mln, a BLIKIEM zwiększyła się prawie trzykrotnie - do 1,25 mln w 2023 r. W przedświątecznej gorączce zakupów warto jednak pamiętać o zasadach bezpieczeństwa - pilnować kart płatniczych, telefonu i numerów PIN, nie dać się nabrać na fałszywe sklepy internetowe i SMS-y od oszustów. Czytaj dalej...

  • Nowy wygląd, intuicyjne rozwiązania i możliwość personalizacji - to najnowsze zmiany w aplikacji PKO Junior dla dzieci.
  • Dla rodziców - funkcje w nowej odsłonie oraz zmieniony wygląd profilu zarządzania finansami dziecka w serwisie internetowym iPKO.
  • Profil rodzica w iPKO dostosowuje się do urządzenia tak, że można wygodnie obsługiwać finanse dziecka z komputera, tabletu czy telefonu.
  • Wkrótce dzieci będą mogły też używać BLIKA zbliżeniowego w PKO Junior.

Najnowsza wersja aplikacji PKO Junior w prosty, intuicyjny i przyjazny sposób pomoże dziecku w zarządzaniu jego finansami (pod nadzorem rodziców), a rodzicom w ich edukacji finansowej. Dziecko może dostosować aplikację do siebie, uczy się o finansach z pomocą mówiącego robota, który daje wskazówki. Rodzic widzi i zatwierdza decyzje w odświeżonym profilu „Finanse dziecka” serwisie iPKO. Niebawem za pośrednictwem aplikacji dziecko będzie też mogło płacić zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA. Czytaj dalej...

  • Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz korzystać z wydawanych do konta kart debetowych również w wersji cyfrowej.
  • Nowe i wznawiane karty debetowe są natychmiast dostępne w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO - można ich używać, nie czekając na przysłanie tradycyjnej fizycznej karty.
  • Widoczny w wersji cyfrowej karty zmienny kod CVC/CVV zwiększa bezpieczeństwo i wygodę płatności w internecie.
  • Od marca klienci używają już cyfrowej wersji kart kredytowych PKO Banku Polskiego.

Karty w formie cyfrowej są teraz dostępne dla klientów indywidualnych, którzy używają kart debetowych i kredytowych PKO Banku Polskiego z logo organizacji Visa oraz Mastercard. Jednocześnie, tak jak dotychczas, mogą oni korzystać z tradycyjnych, fizycznych kart. Wprowadzenie na karcie cyfrowej zmiennego kodu CVC/CVV zwiększa poziom ochrony i bezpieczeństwa płatności kartą w internecie. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków na świecie obsługujących taki zmienny kod bezpieczeństwa w aplikacji. W przyszłości bank da klientom możliwość wyboru: czy chcą korzystać tylko z kart w wersji cyfrowej, czy z obu ich wersji - cyfrowej i fizycznej. Czytaj dalej...

  • Od 30 września wybrani klienci mogą skorzystać z całkowicie zdalnego wnioskowania o kredyt hipoteczny w PKO Banku Polskim.
  • To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od złożenia wniosku, przez analizę i wydanie decyzji, aż do podpisania umowy kredytowej cały proces może odbyć się zdalnie, bez konieczności osobistej wizyty klienta w oddziale.
  • Na początek z tej możliwości będą mogli skorzystać single planujący zakup nieruchomości z rynku wtórnego lub remont.

Od 30 września PKO Bank Polski udostępnia pierwszy etap całkowicie zdalnego procesu hipotecznego. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od wygenerowania oferty, przez złożenie wniosku, analizę i wydanie decyzji, aż po podpisanie umowy kredytowej – cały proces może odbywać się zdalnie. Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym iPKO mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują kupić nieruchomość z rynku wtórnego lub remont. Czytaj dalej...

  • 50 mln rozmów, które trwały łącznie ponad 700 tys. godzin – to najnowsze statystyki rozmów klientów PKO Banku Polskiego z bankowymi voicebotami.
  • Asystent głosowy IKO ma już 4 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim ponad 16 mln razy.
  • W PKO Banku Polskim działa obecnie 17 botów konwersacyjnych opartych na sztucznej inteligencji.

10 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 50 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 700 tys. godzin Czytaj dalej...

  • Klienci PKO Banku Polskiego mają teraz możliwość zabezpieczenia logowania do serwisu internetowego iPKO za pomocą kluczy bezpieczeństwa.
  • Kluczem bezpieczeństwa klient PKO Banku Polskiego może zastąpić dotychczasową metodę dodatkowego potwierdzenia logowania: potwierdzenie w aplikacji IKO, kod SMS lub kod z karty kodów.
  • Dzięki zastosowaniu takiego zabezpieczenia nikt niepożądany, kto nie ma klucza klienta, nie zaloguje się do serwisu iPKO, nawet jeśli pozna login i hasło użytkownika.

Klucz bezpieczeństwa lub klucz sprzętowy – to nieduże urządzenie z wejściem USB, które wyglądem przypomina pendrive. Służy do bezpiecznego potwierdzania tożsamości w sieci, za każdym razem, gdy serwis wymaga uwierzytelniania dwuskładnikowego. W praktyce oznacza to, że dzięki zastosowaniu takiego klucza nikt niepożądany np. cyberprzestępca, który nie ma klucza klienta, nie zaloguje się do serwisu iPKO, nawet jeśli pozna login i hasło użytkownika. Czytaj dalej...

  • Roboty w PKO Banku Polskim zrealizowały już 300 mln zadań.
  • Bank zrobotyzował łącznie 320 procesów biznesowych.
  • Automatyzacja powtarzalnych i masowych procesów pozwala obsługiwać większą liczbę transakcji realizowanych przez klientów oraz podnosi efektywność operacyjną.

PKO Bank Polski zrobotyzował już 320 procesów biznesowych, a "cyfrowi pracownicy" zrealizowali łącznie ponad 300 mln zadań. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy roboty wykonały 100 mln czynności. Automatyzacja powtarzalnych i masowych procesów pozwala obsługiwać większą liczbę transakcji klientów oraz podnosi efektywność operacyjną. Bank zastosował narzędzie inteligentnego odczytu danych dla 7 mln dokumentów papierowych i skanów, co pozwoliło zasilić roboty i przyspieszyć automatyzację wielu procesów. Czytaj dalej...

  • PKO Bank Polski wykorzystuje sztuczną inteligencję do skuteczniejszego zarządzania ryzykiem kredytowym.
  • Obecnie ponad 80 proc. decyzji kredytowych podejmowanych jest przy wsparciu zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego.
  • Dzięki nowoczesnym technologiom bank może bardziej precyzyjnie ocenić zdolność klienta do spłaty kredytu i zaoferować mu lepiej dopasowany produkt.

PKO Bank Polski wykorzystuje sztuczną inteligencję, by skuteczniej zarządzać ryzykiem kredytowym. Już ponad 80 proc. decyzji kredytowych podejmowanych jest przy wsparciu zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego. Dzięki nowoczesnym technologiom bank może bardziej precyzyjnie ocenić zdolność klienta do spłaty i zaoferować mu lepiej dopasowany produkt. Machine learning wykorzystywany jest także do monitorowania portfeli kredytowych i terminowości spłat zobowiązań. Czytaj dalej...

  • PKO Bank Polski wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, by lepiej rozpoznawać potrzeby swoich klientów.
  • Od teraz na stronie internetowej banku użytkownicy znajdą informacje dopasowane do ich indywidualnych preferencji.
  • PKO Bank Polski rozwija hiperpersonalizację, by w przyszłości tworzyć indywidualną ofertę dla klientów.

PKO Bank Polski wykorzystuje sztuczną inteligencję i analizę danych, by lepiej rozpoznawać preferencje i oczekiwania swoich klientów. Teraz bank może dopasować produkt do użytkownika w czasie rzeczywistym i wyświetlić informacje o nim w najbardziej widocznym miejscu strony głównej pkobp.pl. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii PKO Bank Polski rozwija hiperpersonalizację, by tworzyć indywidualną ofertę dla klientów. Czytaj dalej...

  • Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego ma już rok. Dzięki niej bank może rozwijać ofertę usług pozabankowych.
  • Rozwiązanie pozwala na integrację usług od różnych dostawców i oferowanie ich klientom w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO.
  • W oparciu o platformę PKO Bank Polski buduje marketplace usług dodatkowych. W 2024 r. planuje podwoić ich ofertę.

Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego została uruchomiona w marcu ubiegłego roku. Dzięki niej zewnętrzni dostawcy mogą udostępniać usługi w kanałach cyfrowych banku, a klienci za pośrednictwem IKO i iPKO korzystać z oferty wykraczającej poza świat bankowości. Już teraz mogą umówić e-wizytę lekarską, kupić ochronę wyświetlacza swojego smartfona, kody do e-booków i audiobooków, bilety do kina czy dostęp do serwisu VOD. W oparciu o platformę PKO Bank Polski rozbudowuje ofertę usług dodatkowych i w 2024 r. planuje podwoić ich liczbę. Czytaj dalej...

  • PKO Bank Polski jest partnerem hackathonu Degen Hack, który odbędzie się 16 – 18 lutego w Warszawie.
  • W ramach wyzwania przygotowanego przez bank uczestnicy stworzą produkt lub usługę opartą na technologii blockchain.
  • PKO Bank Polski już teraz wykorzystuje blockchain, m.in. w trwałym nośniku, który pozwala dostarczać klientom dokumenty w formie cyfrowej i zmniejsza ślad węglowy spółki.

PKO Bank Polski jest partnerem hackathonu Degen Hack, który odbędzie się w najbliższy weekend w Warszawie. Zadaniem uczestników będzie wypracowanie rozwiązań w oparciu o technologię blockchain, które można zastosować w praktyce w sektorze finansowym. Udział w wydarzeniu potwierdziło już ponad 200 osób, w tym programiści, którzy realizują międzynarodowe projekty oraz polskie firmy specjalizujące się w blockchain, takie jak Aleph Zero czy Golem Network. Łączna pula nagród to 45 000 USD. Czytaj dalej...

  • Jakub Wujec z PKO Banku Polskiego znalazł się w zwycięskim zespole hackathonu Super Vision Hack 3: Depo Predator Challenge organizowanego przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego.
  • Zadaniem uczestników było stworzenie innowacyjnych rozwiązań wspierających nadzór nad rynkiem finansowym.
  • Sukcesy w branżowych konkursach to kolejny dowód na silną pozycję banku w obszarze tworzenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych wspartych zaawansowaną analityką danych.

Jakub Wujec, specjalista z Biura Big Data w Departamencie Analityki Danych PKO Banku Polskiego, znalazł się w zwycięskim zespole hackathonu Super Vision Hack 3: Depo Predator Challenge organizowanego przez UKNF. Zespół zdobył pierwsze miejsce i główną nagrodę za opracowanie narzędzia do web scrapingu. Rozwiązanie umożliwia zebranie oraz analizę danych o ofercie produktów oszczędnościowych oferowanych przez polskie banki wraz z mechanizmem notyfikacji wykrytych anomalii. Może służyć jako wskaźnik potencjalnych problemów z płynnością wybranych instytucji finansowych. Zwycięskie narzędzie oprócz silnika analitycznego wspartego częściowo przez ChatGPT – szczególnie przy analizie dokumentów PDF – wyróżnia także intuicyjny interfejs graficzny. Czytaj dalej...

  • Platformy low code/no code pozwalają zespołom biznesowym banku budować narzędzia do projektowania procesów wewnętrznych i prostych aplikacji bez angażowania kompetencji IT.
  • Dotychczas pracownicy operacji PKO Banku Polskiego samodzielnie stworzyli już 218 narzędzi na platformie iWorkflow.
  • Dzięki technologii low code/no code bank może pogłębiać cyfryzację w wybranych obszarach, podnosić kompetencje cyfrowe pracowników oraz dostosowywać się do szybko zmieniającego się środowiska biznesowego.

Już 218 narzędzi do obsługi procesów wewnętrznych stworzyli pracownicy banku z wykorzystaniem technologii low code/no code. Dzięki temu coraz więcej powtarzalnych i prostych procesów back office wykonywanych jest automatycznie, zastępując niewygodne arkusze Excel, zewnętrzne aplikacje czy przesyłanie dokumentów drogą mailową. Tego typu narzędzia cyfrowe wykorzystywane są w operacjach m.in. do obsługi faktur, archiwizacji dokumentów, monitorowania i administrowania produktów, obsługi ugód kredytowych czy wsparcia pracy doradców. W tym roku zrealizowały one już 85 tys. zadań. Low code/no code to kontynuacja strategicznego kierunku na innowacje w banku, który zakłada transformację cyfrową także w obszarze operacji. To także sposób na dalsze zwiększenie efektywności operacyjnej i rozwój ścieżek kariery pracowników. Czytaj dalej...