W tej sekcji znajdziesz aktualne informacje ogólnie związanie z programowaniem i pracą w PKO Banku Polskim w obszarach związanych z szeroko pojętym developmentem aplikacji.

PKO Bank Polski zaprasza startupy z już działającym produktem lub usługą do rekrutacji do programu akceleracyjnego Huge Thing Startup Booster. Rekrutacja potrwa do 28 lipca 2024 roku, a jej szczegóły dostępne są na stronie internetowej operatora. Czytaj dalej...
Już 5 i 6 kwietnia zapraszamy na największe wydarzenie społeczności IT. Przed nami XV edycja konferencji, która odbędzie się w formule hybrydowej - online i onsite na PGE Narodowym w Warszawie.
Przed nami 2 dni prelekcji, wykładów, rozmów i wymiany doświadczeń. Zapraszamy na nasze bankowe stoiska (wirtualne i stacjonarne) na których w czasie wydarzenia możecie porozmawiać o realizowanych przez nas projektach, a także szerokich możliwościach pracy w banku i całej grupie kapitałowej. To świetna okazja do spotkania z rekruterami i ekspertami IT.
Zapraszamy na wystąpienia naszych bankowych prelegentów.
Więcej o wydarzeniu dowiesz się na https://warszawskiedniinformatyki.pl/
Aktualne oferty pracy znajdziesz na www.pkobp.pl/kariera
Najnowsza wersja aplikacji PKO Junior w prosty, intuicyjny i przyjazny sposób pomoże dziecku w zarządzaniu jego finansami (pod nadzorem rodziców), a rodzicom w ich edukacji finansowej. Dziecko może dostosować aplikację do siebie, uczy się o finansach z pomocą mówiącego robota, który daje wskazówki. Rodzic widzi i zatwierdza decyzje w odświeżonym profilu „Finanse dziecka” serwisie iPKO. Niebawem za pośrednictwem aplikacji dziecko będzie też mogło płacić zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA. Czytaj dalej...
Karty w formie cyfrowej są teraz dostępne dla klientów indywidualnych, którzy używają kart debetowych i kredytowych PKO Banku Polskiego z logo organizacji Visa oraz Mastercard. Jednocześnie, tak jak dotychczas, mogą oni korzystać z tradycyjnych, fizycznych kart. Wprowadzenie na karcie cyfrowej zmiennego kodu CVC/CVV zwiększa poziom ochrony i bezpieczeństwa płatności kartą w internecie. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków na świecie obsługujących taki zmienny kod bezpieczeństwa w aplikacji. W przyszłości bank da klientom możliwość wyboru: czy chcą korzystać tylko z kart w wersji cyfrowej, czy z obu ich wersji - cyfrowej i fizycznej. Czytaj dalej...
Od 30 września PKO Bank Polski udostępnia pierwszy etap całkowicie zdalnego procesu hipotecznego. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że od wygenerowania oferty, przez złożenie wniosku, analizę i wydanie decyzji, aż po podpisanie umowy kredytowej – cały proces może odbywać się zdalnie. Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym iPKO mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują kupić nieruchomość z rynku wtórnego lub remont. Czytaj dalej...
10 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 50 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 700 tys. godzin Czytaj dalej...
Klucz bezpieczeństwa lub klucz sprzętowy – to nieduże urządzenie z wejściem USB, które wyglądem przypomina pendrive. Służy do bezpiecznego potwierdzania tożsamości w sieci, za każdym razem, gdy serwis wymaga uwierzytelniania dwuskładnikowego. W praktyce oznacza to, że dzięki zastosowaniu takiego klucza nikt niepożądany np. cyberprzestępca, który nie ma klucza klienta, nie zaloguje się do serwisu iPKO, nawet jeśli pozna login i hasło użytkownika. Czytaj dalej...
PKO Bank Polski zrobotyzował już 320 procesów biznesowych, a "cyfrowi pracownicy" zrealizowali łącznie ponad 300 mln zadań. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy roboty wykonały 100 mln czynności. Automatyzacja powtarzalnych i masowych procesów pozwala obsługiwać większą liczbę transakcji klientów oraz podnosi efektywność operacyjną. Bank zastosował narzędzie inteligentnego odczytu danych dla 7 mln dokumentów papierowych i skanów, co pozwoliło zasilić roboty i przyspieszyć automatyzację wielu procesów. Czytaj dalej...
PKO Bank Polski wykorzystuje sztuczną inteligencję, by skuteczniej zarządzać ryzykiem kredytowym. Już ponad 80 proc. decyzji kredytowych podejmowanych jest przy wsparciu zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego. Dzięki nowoczesnym technologiom bank może bardziej precyzyjnie ocenić zdolność klienta do spłaty i zaoferować mu lepiej dopasowany produkt. Machine learning wykorzystywany jest także do monitorowania portfeli kredytowych i terminowości spłat zobowiązań. Czytaj dalej...
PKO Bank Polski wykorzystuje sztuczną inteligencję i analizę danych, by lepiej rozpoznawać preferencje i oczekiwania swoich klientów. Teraz bank może dopasować produkt do użytkownika w czasie rzeczywistym i wyświetlić informacje o nim w najbardziej widocznym miejscu strony głównej pkobp.pl. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii PKO Bank Polski rozwija hiperpersonalizację, by tworzyć indywidualną ofertę dla klientów. Czytaj dalej...
Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego została uruchomiona w marcu ubiegłego roku. Dzięki niej zewnętrzni dostawcy mogą udostępniać usługi w kanałach cyfrowych banku, a klienci za pośrednictwem IKO i iPKO korzystać z oferty wykraczającej poza świat bankowości. Już teraz mogą umówić e-wizytę lekarską, kupić ochronę wyświetlacza swojego smartfona, kody do e-booków i audiobooków, bilety do kina czy dostęp do serwisu VOD. W oparciu o platformę PKO Bank Polski rozbudowuje ofertę usług dodatkowych i w 2024 r. planuje podwoić ich liczbę. Czytaj dalej...
PKO Bank Polski jest partnerem hackathonu Degen Hack, który odbędzie się w najbliższy weekend w Warszawie. Zadaniem uczestników będzie wypracowanie rozwiązań w oparciu o technologię blockchain, które można zastosować w praktyce w sektorze finansowym. Udział w wydarzeniu potwierdziło już ponad 200 osób, w tym programiści, którzy realizują międzynarodowe projekty oraz polskie firmy specjalizujące się w blockchain, takie jak Aleph Zero czy Golem Network. Łączna pula nagród to 45 000 USD. Czytaj dalej...
Jakub Wujec, specjalista z Biura Big Data w Departamencie Analityki Danych PKO Banku Polskiego, znalazł się w zwycięskim zespole hackathonu Super Vision Hack 3: Depo Predator Challenge organizowanego przez UKNF. Zespół zdobył pierwsze miejsce i główną nagrodę za opracowanie narzędzia do web scrapingu. Rozwiązanie umożliwia zebranie oraz analizę danych o ofercie produktów oszczędnościowych oferowanych przez polskie banki wraz z mechanizmem notyfikacji wykrytych anomalii. Może służyć jako wskaźnik potencjalnych problemów z płynnością wybranych instytucji finansowych. Zwycięskie narzędzie oprócz silnika analitycznego wspartego częściowo przez ChatGPT – szczególnie przy analizie dokumentów PDF – wyróżnia także intuicyjny interfejs graficzny. Czytaj dalej...
Już 218 narzędzi do obsługi procesów wewnętrznych stworzyli pracownicy banku z wykorzystaniem technologii low code/no code. Dzięki temu coraz więcej powtarzalnych i prostych procesów back office wykonywanych jest automatycznie, zastępując niewygodne arkusze Excel, zewnętrzne aplikacje czy przesyłanie dokumentów drogą mailową. Tego typu narzędzia cyfrowe wykorzystywane są w operacjach m.in. do obsługi faktur, archiwizacji dokumentów, monitorowania i administrowania produktów, obsługi ugód kredytowych czy wsparcia pracy doradców. W tym roku zrealizowały one już 85 tys. zadań. Low code/no code to kontynuacja strategicznego kierunku na innowacje w banku, który zakłada transformację cyfrową także w obszarze operacji. To także sposób na dalsze zwiększenie efektywności operacyjnej i rozwój ścieżek kariery pracowników. Czytaj dalej...