Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez PKO Bank Polski S.A. w zakresie Otwartej Bankowości PKO Banku Polskiego

§1 Postanowienia wstępne

Niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez PKO Bank Polski S.A. w serwisie internetowym prowadzonym w domenie developers.pkobp.pl, zwany dalej „Regulaminem”, stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

§2 Słownik pojęć

Przez pojęcia użyte w Regulaminie rozumie się:

  1. API PKO Banku Polskiego, API PKO BP, API – interfejs programowania aplikacji utrzymywany przez Bank.
  2. eIDAS - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE.
  3. Konto Użytkownika – unikalny profil Użytkownika zarejestrowany w Portalu Developera, umożliwiające mu wgląd do udostępnionych zasobów Portalu.
  4. PKO Bank Polski, Bank – Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 36, 00-827 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000026438, NIP: 525-000-77-38, REGON: 016298263; Kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 PLN.
  5. Portal Developera, Portal – przeznaczony dla podmiotów profesjonalnych serwis dostępny pod adresem www.developers.pkobp.pl, umożliwiający korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wymienionych w §3 ust. 1 i 2, świadczonych przez Bank, dostępnych za pośrednictwem Portalu.
  6. Produkt - rozwiązanie umożliwiające dostęp do niektórych zasobów informatycznych Banku, w tym za pomocą API PKO Banku Polskiego. Informacje o dostępnych Produktach i warunkach korzystania dostępne są na Portalu.
  7. PSD2 - dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, zmieniająca dyrektywy 2002/65/WE, 2009/110/WE, 2013/36/UE i rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 oraz uchylająca dyrektywę 2007/64/WE.
  8. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez PKO Bank Polski poprzez Portal Developera.
  9. RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  10. RTS - rozporządzenie Delegowane Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących silnego uwierzytelniania klienta i wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji.
  11. Środowisko testowe lub sandbox – wydzielone środowisko informatyczne umożliwiające przeprowadzenie testów wybranych funkcjonalności opartych o API PKO Banku Polskiego.
  12. Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługi świadczone za Pośrednictwem Portalu Developera PKO Banku Polskiego wymienione w par. 3 ust. 1 i 2.
  13. Użytkownik – Osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z zasobów i usług Portalu, w tym Użytkownik niezarejestrowany.
  14. Użytkownik Zarejestrowany – Użytkownik, który zarejestrował i aktywował Konto Użytkownika na Portalu.

§3 Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Portal

  1. Za pośrednictwem Portalu Developera Bank umożliwia bez rejestracji Użytkownikowi dostęp do:

    a. Informacji o Produktach.

    b. Raportów dostępności interfejsu w ramach usług PSD2.

    c. Skróconej dokumentacji technicznej usług PSD2.

    d. Treści edukacyjnych dotyczących Produktów.

  2. Bank wymaga rejestracji Konta Użytkownika i zalogowania na Portalu w celu dostępu do:

    a. Kontaktu z Bankiem związanego z funkcjonowaniem API PKO Bank Polski.

    b. Dodatkowych informacji o wybranych Produktach oferowanych za pośrednictwem Portalu.

    c. Pełnej dokumentacji technicznej usług PSD2.

    d. Środowisk testowych (sandboxów).

    e. Treści edukacyjnych dotyczących Produktów dla Użytkowników Zarejestrowanych.

  3. Dostęp do środowisk testowych (sandboxów) usług wynikających z RTS oraz ich pełnej dokumentacji wymaga przedstawienia certyfikatu potwierdzającego uprawnienia zezwalające na świadczenie usług płatniczych lub potwierdzenie złożenia wniosku do właściwego organu nadzorczego o ich nadanie.

  4. Portal nie jest przeznaczony do korzystania przez konsumentów.

§4 Warunki korzystania z Portalu

  1. Użytkownik, korzystając z Portalu, przyjmuje do wiadomości, iż Portal przeznaczony jest dla przedsiębiorców, w związku z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą.

    a. Rejestracja Konta Użytkownika w innym charakterze skutkować może ograniczonym dostępem do treści prezentowanych na Portalu.

    b. Dostęp do Produktów z zakresu usług płatniczych, w tym Produktów PSD2 ograniczony jest do przedsiębiorców posiadających stosowne zezwolenie organu nadzoru.

  2. Dostęp do usług wymienionych w §3 ust. 1 oraz ust. 2 lit. a., b. i e. dopuszczalny jest również dla osób fizycznych, w bezpośrednim związku z wykonywaną przez te podmioty działalnością zawodową.

  3. Treści dostępne na Portalu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, chyba że wyraźnie zastrzeżono inaczej.

  4. Z chwilą rozpoczęcia korzystania z Portalu, zawierana jest umowa o świadczenie usługi w postaci dostępu do Portalu Developera dla Użytkowników innych niż Użytkownicy Zarejestrowani, na warunkach określonych w Regulaminie.

  5. Z momentem rejestracji i aktywacji Konta Użytkownika zawierana jest umowa o świadczenie usługi w postaci dostępu do Portalu Developera dla Użytkowników Zarejestrowanych, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

  6. Dostęp do danych udostępnianych poprzez API PKO Banku Polskiego może wiązać się z koniecznością spełnienia wymogów określonych odrębnymi przepisami, w tym w szczególności przepisami Rozporządzenia eIDAS i RTS.

  7. Dostęp do środowiska testowego PSD2 wiąże się z koniecznością przedstawienia ważnego kwalifikowanego certyfikatu pieczęci zgodnego z normą ETSI TS 119 495.

  8. Bank jest uprawniony do jednostronnej zmiany Regulaminu w dowolnym czasie. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie internetowej Portalu w postaci tekstu jednolitego. Zmiany w Regulaminie zostaną zakomunikowane drogą e-mailową wszystkim Użytkownikom posiadającym aktywne Konto Użytkownika.

  9. Bank zastrzega sobie prawo do ograniczenia, zamiany, usunięcia lub zmiany w dowolnym momencie funkcji, struktury lub wszelkich innych aspektów Portalu, oprogramowania, interfejsów API PKO BP lub treści Portalu bez konieczności uprzedniego informowania o tym Użytkowników, chyba że przepisy prawa wskazują inaczej. Użytkownik zobowiązany jest do zaprzestania korzystania z Portalu i usunięcia swojego Konta Użytkownika w razie braku akceptacji dla zmian, gdyż dalsze korzystanie oznacza akceptację zmian. Wprowadzane przez Bank zmiany, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, nie spowodują wyłączenia Portalu i Usług w zakresie, w jakim ich działanie jest wymagane przez przepisy powszechnie obowiązujące.

  10. Zarówno Portal jako całość, jak i poszczególne elementy jego zawartości podlegają ochronie przewidzianej przepisami prawa, a w szczególności ustaw: Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych; Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych; Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz Ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.

  11. Użytkownicy mają prawo korzystania z Portalu wyłącznie w celu kontaktu z Bankiem w obszarze usług oraz korzystania z usług, wyłącznie w ramach funkcjonalności zapewnionych przez Bank, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi publikowanymi i aktualizowanymi przez Bank w ramach Portalu. Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Portalu zgodnie ze specyfikacjami aktualnymi na dzień korzystania przez Użytkownika z Portalu. Każde inne użycie Portalu jest zabronione i stanowi istotne naruszenie niniejszego Regulaminu przez Użytkownika, w szczególności:

    a. próba użycia prawdziwych danych użytkowników usług płatniczych w środowiskach testowych,

    b. próba użycia certyfikatów eIDAS, do których Uczestnik nie posiada uprawnień,

    c. próba uzyskania dostępu do sandboxa lub API PKO z wykorzystaniem elementów, do których Uczestnik nie jest uprawniony

    d. próba wygenerowania ruchu, który zagraża stabilności działania środowiska testowego.

  12. Warunkiem technicznym korzystania z Portalu jest posiadanie dostępu do sieci Internet oraz konta poczty elektronicznej przez podmiot zwracający się o dostęp do usług dostępnych po rejestracji.

  13. Korzystanie z Portalu możliwe jest przez przeglądarkę internetową Microsoft Edge, Chrome 70, FireFox 60.3 (lub wyższych wersjach) oraz gdy w przeglądarce internetowej użytkownika włączona jest obsługa JavaScript i plików cookies, oraz przez aplikację mobilną.

  14. W Portalu mogą być wykorzystywane następujące technologie: JavaScript, XML, DHTML, cookies, HTML, CSS, SSL. Wszystkie podstrony Portalu mogą wymagać logowania lub korzystania z zaszyfrowanego protokołu transmisji SSL.

  15. Bank zastrzega sobie prawo do wprowadzania przerw technicznych w działaniu Portalu, w których czasie część lub wszystkie z funkcjonalności nie będą dostępne, bez każdorazowego informowania o nich. Przerwy techniczne nie stanowią podstaw do reklamacji.

  16. Zabroniony jest dostęp do Portalu oraz jej treści w sposób zautomatyzowany, polegający w szczególności na używaniu botów, robotów indeksujących i innych zautomatyzowanych narzędzi umożliwiających korzystanie z Portalu bez ingerencji Użytkownika. Dostęp zautomatyzowany jest dozwolony wyłącznie w przypadku wyrażenia pisemnej (pod rygorem nieważności) zgody przez Bank.

  17. Użytkownikowi zabrania się angażowania w działania ze szkodą dla Portalu, Banku lub innych Użytkowników Portalu.

  18. W przypadku dopuszczenia osób trzecich do korzystania z Portalu zgodnie z postanowieniami Regulaminu Użytkownik odpowiada za działania i zaniechania takich osób jak za działania i zaniechania własne.

  19. Wprowadzanie w Portalu przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym jest niedozwolone.

  20. Użytkownik może wykorzystywać w ramach Portalu wyłącznie dane i treści, do których jest uprawniony, nieobciążone prawami osób trzecich.

§5 Dostęp do Produktów

  1. Wybór Produktu jest możliwy z poziomu Konta Użytkownika w dowolnym momencie po rejestracji.
  2. Użytkownik może wybrać więcej niż jeden Produkt.
  3. W przypadku wyboru Produktu, do którego Użytkownik nie ma uprawnień wynikających z umowy lub przepisów prawa, Bank może odmówić dostępu do nich.
  4. Brak wyboru produktów skutkuje dostępem ograniczonym do informacji podstawowych oraz do obszaru poświęconego kontaktowi z Bankiem. Taki sam skutek niesie za sobą odmowa Banku na dostęp do Produktów.

§6 Proces Rejestracji i logowanie

  1. Korzystanie z wszystkich usług wymaga uprzedniej akceptacji treści Regulaminu oraz rejestracji w Portalu Developera. Użytkownik zobowiązany jest posługiwać się aktualnymi i pełnymi danymi, do których ma pełne prawa.

  2. Posługiwanie się nieprawdziwymi, nieaktualnymi, nieprawidłowymi bądź niepełnymi danymi lub też danymi innych osób stanowi podstawę do odmowy zawarcia, lub natychmiastowego rozwiązania umowy zawartej pomiędzy Użytkownikiem a Bankiem.

  3. W ramach rejestracji Użytkownik przekazuje Bankowi swoje podstawowe dane:

    a. Imię i nazwisko

    b. Numer telefonu kontaktowego

    c. Firmowy adres e-mail lub adres prywatny, jeżeli rejestracja Konta Użytkownika nie jest związana z obowiązkami służbowymi Użytkownika

    d. Nazwa firmy/organizacji, do której Użytkownik należy oraz jej adres

  4. Po zarejestrowaniu się na Portalu Użytkownik otrzyma na wskazany przez siebie w procesie rejestracji adres e-mail wiadomość potwierdzającą założenie konta Użytkownika wraz z kodem aktywacyjnym umożliwiającymi aktywację konta.

  5. W przypadku zmiany danych rejestracyjnych lub kontaktowych Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Bank poprzez ich aktualizację.

  6. Wszelkie powiadomienia przesyłane przez Bank w ramach Regulaminu uznaje się za skutecznie doręczone, jeśli zostały wysłane na ostatni znany Bankowi adres korespondencyjny (w tym adres e-mail) podany przez Użytkownika w procesie rejestracji lub w panelu Użytkownika.

  7. Bank zastrzega sobie prawo do przesyłania na podany adres e-mail wiadomości związanych z funkcjonowaniem Portalu, w szczególności dotyczących wprowadzanych zmian dotyczących Regulaminu, Usług oraz Produktów, a także powiadomień związanych z Kontem Użytkownika, w tym m.in. dotyczących odpowiedzi na zgłoszenie lub informujących o potrzebie podjęcia działań.

§7 Środowiska testowe

  1. Środowisko testowe, dane fikcyjne, narzędzia i inne treści są dostarczane i dostępne w postaci widocznej na Portalu Developera. Bank dokłada wszelkiej staranności do prawidłowego ich działania, ale nie zapewnia, że spełnią specyficzne wymagania Użytkownika.
  2. Użytkownik zgadza się, że Portal musi być wykorzystywany zgodnie z jego przeznaczeniem oraz bez naruszenia prawa. Użytkownik nie jest uprawniony do handlu lub udostępniania elementów identyfikujących użytkownika (APIKEY, loginy, hasła, certyfikaty itp.) oraz ponosi z tego tytułu samodzielną odpowiedzialność.
  3. Środowisko testowe dostępne jest dla Użytkowników posiadających zezwolenie właściwego regulatora na świadczenie usług płatniczych wynikających z PSD2 lub Użytkowników, którzy złożyli wniosek o udzielenie takiego zezwolenia. Dostęp do tego środowiska udzielany jest po pozytywnym zweryfikowaniu przez Bank posiadania wymaganych uprawnień.
  4. Wniosek o dostęp do środowiska testowego składany przez podmiot inny niż określony w ust. 3, Bank rozpatruje indywidualnie. W takim przypadku korzystanie z usług może odbywać się na odrębnych, indywidualnie przedstawionych zasadach.

§8 Zmiany w dokumentacji

  1. Bank zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w dokumentacji technicznej, która jest dostępna za pośrednictwem Portalu Developera.
  2. Zmiany w dokumentacji produktów wynikających z PSD2 dokonywane są w sposób i terminach wynikających z obowiązujących przepisów prawa.

§9 Odmowa i blokowanie dostępu

  1. Bank zastrzega sobie prawo do odmowy lub zablokowania w całości, lub części dostępu do Portalu z uzasadnionych przyczyn związanych z bezpieczeństwem dostępu do tych usług, lub w związku z podejrzeniem nieuprawnionego użycia dostępu do Portalu i/lub Usługi.
  2. Bank, za pośrednictwem poczty elektronicznej, informuje Użytkownika o zablokowaniu dostępu do Portalu i/lub usługi niezwłocznie po wykonaniu tej czynności, chyba że przekazanie takiej informacji byłoby nieuzasadnione ze względów bezpieczeństwa lub jest zabronione na mocy przepisów prawa.
  3. Blokada jest utrzymana do czasu ustania przyczyny, z powodu której została wykonana, a zdejmowana jest na wniosek Użytkownika.

§10 Rozwiązanie umowy o korzystanie z Portalu

  1. Świadczenie Usług przez Bank w ramach Portalu ma charakter bezterminowy, przy czym Użytkownikowi przysługuje prawo rozwiązania Umowy w każdym czasie poprzez usunięcie Konta Użytkownika, co skutkuje utratą dostępu do części Portalu dla Użytkowników Zarejestrowanych, w tym ustawień, Produktów i dotychczasowej komunikacji z Bankiem.

  2. Z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, Umowa może zostać rozwiązana przez Bank w trybie natychmiastowym z ważnych dla Banku przyczyn, w tym w szczególności, gdy:

    a. Użytkownik narusza postanowienia Regulaminu, w szczególności § 4 ust. 10, § 6 ust.2 lub § 7 ust. 2,

    b. stwierdzono podanie przez Użytkownika danych lub oświadczeń nieprawdziwych, nieaktualnych, nieprawidłowych bądź niepełnych lub też danych innych osób,

    c. podejmowania przez Użytkownika działań ukierunkowanych na zmianę treści serwisu bądź innych modyfikacji mogących zakłócić jego pracę,

    d. działania lub zaniechania Użytkownika negatywnie wpływają na dobre imię Banku, lub w inny sposób istotnie szkodzą Bankowi.

  3. Rozwiązanie umowy przez Bank skutkuje zablokowaniem dostępu do Konta Użytkownika.

  4. Bank zastrzega sobie prawo do zaprzestania prowadzenia Portalu w każdej chwili, bez jakiegokolwiek odszkodowania na rzecz Użytkowników.

§11 Postanowienia końcowe i zastrzeżenia

  1. Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie https://developers.pkobp.pl/terms, w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  2. Wszelkie informacje i treści przedstawione na Portalu mają charakter wyłącznie informacyjny. Znajdujące się na Portalu treści oraz sposób ich przekazania nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, jak również czynności z zakresu świadczenia pomocy prawnej, czynności doradztwa podatkowego, doradztwa inwestycyjnego, czy jakiegokolwiek innego doradztwa. Bank nie gwarantuje, jak również nie składa żadnych oświadczeń co do funkcjonalności Portalu, braku ewentualnych błędów w ramach Portalu oraz występowania w ramach Portalu jakichkolwiek braków. Wszelka odpowiedzialność Banku w tym zakresie jest wyłączona w zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy.
  3. Podejmowanie jakichkolwiek decyzji, w tym również decyzji biznesowych lub o charakterze inwestycyjnym, na podstawie treści znajdujących się na Portalu, odbywa się na własną odpowiedzialność Użytkownika i jakakolwiek odpowiedzialność Banku (w tym odpowiedzialność umowna oraz deliktowa) za skutki takich decyzji jest niniejszym wyłączona. W żadnym wypadku nie należy uznawać treści znajdujących się na Portalu za wyraźne lub dorozumiane oświadczenie czy zapewnienie jakiegokolwiek rodzaju składane przez Bank, lub osoby działające w imieniu Banku.
  4. W zakresie dopuszczonym przez obowiązujące przepisy niniejszym wyłącza się odpowiedzialność Banku za wszelkie szkody powstałe oraz mogące powstać w związku z treściami prezentowanymi na Portalu, oraz w związku z korzystaniem przez Użytkownika z Portalu, bez względu na bezpośrednią czy pośrednią przyczynę powstania tych szkód, jak również bez względu na kontraktowy lub deliktowy reżim odpowiedzialności.
  5. Niniejszym wyłącza się odpowiedzialność Banku za czasowe lub trwałe niedostępności Portalu z jakiejkolwiek przyczyny.
  6. Użytkownik oświadcza, iż jest świadom ograniczeń płynących z powyższych postanowień, jak również iż jest świadom swojej wyłącznej odpowiedzialności za decyzje podejmowane na podstawie danych, w tym danych testowych otrzymywanych w ramach Portalu.
  7. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, Rozporządzenia RODO oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  8. Organem nadzoru sprawującym nadzór nad działalnością Banku jest Komisja Nadzoru Finansowego. Użytkownik może wnieść skargę do Komisji Nadzoru Finansowego na działalność Banku, jeżeli działanie to narusza przepisy prawa.
  9. Językiem stosowanym w relacjach Banku z Użytkownikiem jest język polski oraz język angielski, natomiast wiodącym językiem pozostaje język polski.
  10. Prawem właściwym do rozstrzygania sporów zaistniałych w związku ze świadczeniem usług przez Bank jest prawo polskie.
  11. Korespondencję pisemną dotyczącą Portalu, Produktów i usług należy kierować na adres Banku tj.: Formacja Otwartej Bankowości, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna, ul. Chmielna 89, 00-805 Warszawa.
  12. Sądem wyłącznie właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających ze stosowania Regulaminu oraz umów zawartych na jego podstawie jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Banku.
  13. Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące korzystania z Portalu.
  14. Za pośrednictwem Portalu Bank nie przyjmuje reklamacji związanych ze świadczeniem usług płatniczych.
  15. Reklamacje można zgłaszać poprzez wysłanie wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego lub pisemnie na adres korespondencyjny Banku. W przypadku braku możliwości rejestracji Konta Użytkownika i skorzystania z formularza kontaktowego reklamacja winna być zgłoszona na adres email: kontakt.api@pkobp.pl. Wymieniony w zdaniu poprzedzającym adres e-mail jest również adresem elektronicznym w rozumieniu art. 5 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  16. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika zgłaszającego reklamację oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji. Jeżeli przekazane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Bank zwraca się do Użytkownika o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  17. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Bank prawidłowo złożonej reklamacji (zawierającej wymagane elementy i niewymagającej uzupełnienia).
  18. Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą korespondencji elektronicznej na adres e-mail podany w reklamacji.
  19. Niniejszy regulamin został sporządzony w wersji polskiej oraz w wersji angielskiej. W przypadku rozbieżności lub sprzeczności, rozstrzygające znaczenie ma wersja polska.

§12. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Jeśli w związku z korzystaniem z Portalu Developera dochodzi do przetwarzania przez Bank danych osobowych, zastosowanie znajdują przepisy RODO. Bank niniejszym informuje, że jest administratorem danych osobowych Użytkowników. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora, tj. testowania przez Użytkowników współdziałania ich oprogramowania i aplikacji z systemami Banku oraz umożliwienia korzystania przez Użytkowników ze wsparcia technicznego, o którym mowa w §3 ust. 2. lit.a. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu korzystania z Portalu.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Bank dostępne są na stronie https://www.pkobp.pl/rodo/.